In de afgelopen dagen is de Philips veiligheidsmelding weer een aantal keren in het nieuws geweest. Wij begrijpen dat dit bij u voor nieuwe vragen zorgt. Wij geven u daarom graag een update.
In oktober lieten we u weten dat wij begonnen zijn met het omruil- en reparatieprogramma.
We hebben een eerste, kleine hoeveelheid CPAP-apparaten ontvangen van Philips. Daarmee is de omruiling voor de eerste groep gebruikers op kleine schaal van start gegaan.
We gebruiken voor het omruil- en reparatieprogramma dus apparaten die Philips speciaal voor dit doel aan ons levert. De apparaten die wij omgeruild hebben, sturen wij terug naar Philips.
Het is voor ons niet mogelijk om een betrokken Philips apparaat om te ruilen voor een apparaat van een ander merk.
Philips produceert op dit moment alleen apparatuur voor het omruil- en reparatieprogramma. De andere producenten kampen met het wereldwijde chiptekort, en andere logistieke problemen. Het aanbod van CPAP-apparatuur is daarom beperkt. De apparaten van een ander merk hebben wij hard nodig om nieuwe slaapapneu-patiënten van een passende therapie te kunnen voorzien.
Wij verwachten dat Philips in de aankomende anderhalve maand een voorlopige leveringsplanning met ons deelt.
Op basis daarvan verwachten wij een planning te kunnen maken wanneer we deze apparatuur kunnen omruilen. Het zal in ieder geval gaan om meerdere leveringen, verspreid over de aankomende maanden.
Op dit moment kunnen wij u dus nog niet vertellen wanneer uw apparaat aan de beurt is.
Zodra we meer duidelijkheid voor u hebben, krijgt u direct bericht.
Philips verwacht het omruil- en reparatieprogramma eind september 2022 af te ronden.
Een goede oplossing voor u als gebruiker blijft ons belangrijkste doel.
Ook in de aankomende periode blijven we samen met alle CPAP-leveranciers (branchevereniging FHI) in gesprek met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, artsen, zorgverzekeraars, de ApneuVereniging en Philips.