Op 18 maart 2022 is het de Internationale Dag van de Slaap. Een jaarlijkse dag waarop aandacht wordt gevraagd voor het belang van goede slaap en voor aandoeningen die invloed hebben op de nachtrust. 

Een goede nachtrust is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Slaapapneu kan onder meer leiden tot moeheid, somberheid en geheugenproblemen. Samen met u doen wij er alles aan om te streven naar een zo goed mogelijke nachtrust.

 Wij geven geven u een paar tips om beter te kunnen slapen.  

  1. Houd een vast ritme aan.
  2. Doe overdag niet teveel dutjes.
  3. Zorg voor een rustige slaapkamer.
  4. Zorg voor een goed geventileerde slaapkamer.
  5. Zet de tv en mobiele telefoon uit, minstens een uur voordat u gaat slapen.
  6. Zorg dat u genoeg beweegt overdag.
  7. Matig het gebruik van alcohol en cafeïne in de avonduren.

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen met een goede nachtrust? Neem gerust contact met ons op. Wij zijn er voor u!

17-03-2022 door Wendy Mentink

Laatste nieuws

Philips past gebruiksinstructies bepaalde slaapapneu-maskers aan

Philips heeft op 6 september jl. een persbericht gepubliceerd met daarin aangepaste gebruiksinstructies voor bepaalde type maskers met een magneetsluiting.  Dit is géén terugroepactie om maskers met magneetaansluitingen te vervangen. Philips...

Lees verder

Patiëntenbrief Philips

Wij informeerden u onlangs over het uitgebreide onderzoek van Philips. Naar aanleiding van dit onderzoek heeft Philips een brief voor u opgesteld waarin nogmaals de uitkomsten van het onderzoek worden uitgelegd....

Lees verder