Een slaaptest in het Diaconessenhuis in Utrecht verklaarde zijn chronische vermoeidheid. William van Vessem had slaapapneu. Dat was in 2010. Twee CPAP-apparaten en onaangename herrie verder, kwam Van Vessem eind 2018 als docent in contact met Robin Tönissen, die bij Westfalen Medical bleek te werken. “Toen hij zich voorstelde, bedacht ik me dat ik maar eens even met die jongen moest praten”, vertelt Van Vessem. Dat gesprekje leverde de switch op naar Westfalen Medical als de nieuwe leverancier van zijn CPAP-apparatuur.

Heeft de overstap u gebracht wat u ervan verwachtte?

“Ja, ik gebruik de CPAP nu ongeveer zes weken en ik ben er ongelooflijk tevreden over. Begin januari dit jaar kwam een verpleegkundige bij mij thuis uitgebreid uitleggen hoe de apparatuur precies werkt. Heel duidelijk en begrijpelijk. Verder moet ik zeggen dat de nabelservice prima werkt. Wat ik van een bedrijf verwacht, en misschien kijk ik door mijn marketingbril wel wat kritischer dan mensen gewoon zijn, is dat een bedrijf zijn beloften nakomt. Westfalen Medical doet dat. Ze zitten er bovenop, wat ik bijzonder aangenaam vind. Ze snappen wat ze aan het doen zijn en vooral ook in de gezondheidszorg vind ik dat toch wel een hele prettige eigenschap. In vergelijking met mijn oude leverancier, gaat het hier minder ingewikkeld.”

Merkt u qua apparatuur verschil?

“Ook dat. Het apparaat dat ik nu gebruik, een Resmed, is veel stiller dan wat ik gewend was. Dat is erg fijn. Verder draagt het masker veel prettiger. Daar ben ik heel blij mee.” Wat William van Vessem betreft, is het apneuballetje beslist de goede kant opgerold. Waar een training al niet toe kan leiden.

18-11-2019 door Wendy Mentink

Laatste nieuws

Hoe zet u uw masker goed op?

Hoe zet u uw masker op? Veel mensen maken hiervoor gebruik van de klittenbanden, maar deze zijn bedoeld om uw masker goed af te stellen. Niet te los, omdat het...

Lees verder

Datalek bij Philips

Graag informeren wij u over het datalek dat Philips afgelopen december heeft gehad. Naar aanleiding van dit datalek hebben wij in samenwerking met Philips een brief voor u opgesteld. Op...

Lees verder