Van optimale begeleiding naar optimaal succes

Een goede therapiebegeleiding in de opstartfase is essentieel voor het slagen van de PAP-therapie. Juist in de eerste weken is de kans dat uw patiënt afhaakt, het grootst. Zonde, toch? Onze manier van werken biedt gemak voor uw patiënt en daarmee neemt de therapietrouw toe. Ook uw praktijk heeft daar voordeel van. 

Instructies thuis

De diagnose slaapapneu moet natuurlijk wel 'landen' bij uw patiënt. Er komt immers heel veel informatie op hem af. Te veel in één keer. Wij staan daarom niet dezelfde dag nog met het apparaat bij uw patiënt op de stoep. Dit doen wij binnen 5 werkdagen. De patiënt en zijn gezinsleden hebben op dat moment alle tijd en ruimte om vragen te stellen. Wij weten dat dat werkt.

Telemonitoring

Al onze apparatuur is uitgerust met telemonitoring. Na enkele weken het apparaat uitlezen op uw spreekuur is niet langer nodig, tenzij u dat nadrukkelijk nodig acht. Op deze manier voorkom je dat problemen pas op het spreekuur ter sprake komen.

Het afbreukrisico, met het staken van de therapie tot gevolg, is in de eerste week het grootst. Daarom zitten onze medewerkers er vanaf dag 1 bovenop. Doet zich op enig moment een probleem voor, dan nemen onze medewerkers direct contact op met uw patiënt. Samen proberen ze het probleem op te lossen. Lukt dat niet telefonisch, dan volgt er binnen 24 uur een huisbezoek. 

Efficiency

Onze optimale therapiebegeleiding is niet alleen gunstig voor uw patiënt, ook u heeft er voordeel van. We hebben in de eerste twee weken al meerdere vaste contactmomenten om uw patiënt te begeleiden. Uw patiënt hoeft het spreekuur minder te bezoeken. Hierdoor heeft u meer ruimte voor de behandeling van de groeiende groep nieuwe OSA-patiënten.

Uw patiënt bieden wij altijd: 

  • Levering en uitgebreide instructie thuis.
  • Standaard telemonitoring met optimale begeleiding.
  • Standaard een gratis luchtbevochtiger incl. verwarmde slang.
  • Standaard het meest optimale masker.
  • Een PAP-apparaat van een A-merk.
  • Vervanging binnen 24 uur. Ook in het weekend.

Wachttijden kennen wij niet. Iedere nieuwe aanvraag wordt direct door ons verwerkt. 24 uur na aanmelding nemen wij contact op met uw patiënt om een afspraak in te plannen. Binnen 5 werkdagen komen wij al bij uw patiënt thuis voor de plaatsing en een uitgebreide instructie.